SPRAWOZDANIE
z przebiegu debaty społecznej
w dniu 11 kwietnia 2017 roku
- Cel debaty Upowszechnienie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa jako narzędzia do diagnozy aktualnych zagrożeń społecznych najbardziej dokuczliwych dla mieszkańców środowisk lokalnych, wykorzystanie wniosków z debaty w celu dyslokacji sił i środków prewencyjnych, ewentualne zaplanowanie nowych działań profilaktycznych odpowiadających na rzeczywiste, aktualne potrzeby społeczne
- Obszary tematyczne debaty Krajowe Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, „Dzielnicowy bliżej nas”, „Moja Komenda”; Programy profilaktyczne
- Organizator debaty Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
- Termin i czas debaty 11 kwiecień 2017 roku, godz. 12.00
- Miejsce przeprowadzenia I Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38
- Goście specjalni (wymienić imiennie) V-ce Starosta Powiatu Pleszewskiego – Eugeniusz Małecki, V-ce Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Garsztka, Zastępca Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie bryg. Robert Kaczmarek, radni powiatowi i miejscy ( Elżbieta Hyla, Leopold Lis, Wiesława Gil), dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Pleszewie Lilla Deleszkiewicz oprócz Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, p.o. mł.insp Romana Pisarskiego, I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, kom. Tomasz Mimier, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego, nadkom. Anita Piechocka, Zastępca Naczelnika WP asp.sztab. Mariusz Krawczyk, oficer prasowy mł. asp. Monika Kołaska, mł.asp. Monika Lis – Rybarczyk - asystent zespołu ds. wykroczeń, nieletnich i patologii.
- Uczestnicy (proszę wymienić instytucje oraz ogólną liczbę osób biorących udział w debacie) przedstawiciele – pedagodzy szkół powiatu pleszewskiego, przewodniczący rady osiedli, przedstawiciel Straży Miejskiej, przedstawiciele lokalnych mediów, młodzież szkolna – łącznie – 100 osób
- Moderator debaty podkom. Bartosz Nowicki
- Zgłoszone przez uczestników zagadnienia
- instytucjonalna pomoc osobom nadużywającym alkoholu,
- nadzór nad wzmożonym ruchem pojazdów jednośladowych (motocykle, quady),
- udział dzielnicowych w spotkaniach wiejskich,
- czy aplikacja „Moja Komenda” działa w telefonach z systemem Windows?
- Wnioski oraz inne ustalenia z debaty
- bezpieczeństwo na osiedlach, sołectwach, zwracanie uwagi na akty wandalizmu na mieniu gminy (bezpieczeństwo społeczności lokalnych); uzależnienia od dopalaczy, narkotyków, jak uchronić swoje otoczenie od zagrożeń występujących na świecie w ostatnim czasie, zagadnienia dotyczące cyberprzestępczości
-
- 2. Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń
- uczestnicy już w trakcie debaty uzyskali odpowiedź na zadawane pytania,
- dalsze pogadanki w szkołach na temat dopalaczy, narkotyków, cyberprzestępczości oraz występujących zagrożeń
-
- 3. Zastosowane formy komunikowania się ze społeczeństwem lokalnym przed i po debacie
- zaproszenia indywidualne (przed),
- za pośrednictwem sekretariatów szkół (przed),
- za pośrednictwem Poczty Polskiej – nie stosowano.
Poruszone zagadnienia na debacie, w jej trakcie zostały omówione, zatem nie ma potrzeby dalszych form komunikowania się (poza pogadankami z pkt 11).
W tematach jakie powinny być poruszane na następnych debatach uczestnicy wskazywali: cyberprzestępczość, używki, bezpieczeństwo społeczności lokalnych.
SPRAWOZDANIE
z przebiegu debaty społecznej w dniu 9 grudnia 2015 r.
1) Cel debaty: Poprawa bezpieczeństwa w opinii seniorów powiatu pleszewskiego
2) Obszary tematyczne debaty: bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zagrożenia z jakimi można się spotkać;
3) Organizator debaty: Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
4) Termin i czas debaty: 9 grudzień 2015 roku, godz. 12.00
5) Miejsce przeprowadzeni: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Pleszew, ul. Słowackiego 19A, 63-300 Pleszew
Zgłoszone przez uczestników zagadnienia:
- w jakich przypadkach rowerzysta może poruszać się lewą stroną drogi;
- wniosek o dodatkowe przejście dla pieszych na ul. Poznańskiej w środkowej części pomiędzy ul. Rynek, a ul. św. Ducha;
- zasady ruchu dla pieszych i rowerzystów na ul. Kaczyńskiego;
- źle parkujące pojazdy na ulicy Marszewskiej uniemożliwiające bezpieczne przejście przez jezdnię;
- zasady przechodzenia przez jezdnię w miejscu do tego niewyznaczonym;
- zbyt krótko palące się zielone światło dla pieszych na ul. Hallera przy skrzyżowaniu z ul. Lipową oraz zła synchronizacja świateł na skrzyżowaniu ul. Hallera i Marszewskiej;
jak wygląda sprawa kradzieży pojazdów na terenie Pleszewa i ile z tych przestępstw wykryto.
Wnioski oraz inne ustalenia z debaty
Uczestnicy debaty głównie interesowali się tematyką ruchu drogowego; obszarem zainteresowań były także kwestie dotyczące bezpieczeństwa osób starszych;
Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń
- Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zwróci się z wnioskiem do zarządcy drogi o rozważenie możliwości wyznaczenia dodatkowego przejścia dla pieszych – do 15 stycznia 2016 roku;
- Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zleci zadania stałe dla patroli Wydziału7 Ruchu Drogowego i Zespołu Patrolowo-Interwencyjnego KPP w Pleszewie, aby w ramach patrolu zwrócili uwagę na sposób parkowania pojazdów na ul. Marszewskiej;
- Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego sprawdzi długość palenia się światła zielonego dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Hallera i Lipowa oraz synchronizację świateł na skrzyżowaniu ulic Hallera i Marszewska, w przypadku potwierdzenia zwróci się do zarządcy drogi o wydłużenie światła zielonego dla pieszych i poprawienie synchronizacji świateł – do 15 stycznia 2016 roku.
SPRAWOZDANIE
z przebiegu debaty społecznej w dniu 28 września 2015 r.
1) Cel debaty : Poprawa bezpieczeństwa oczami młodzieży powiatu pleszewskiego
2) Obszary tematyczne debaty: bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zagrożenia z jakimi może się spotkać młodzież, zjawiska patologii społecznej, cyberprzemoc i cyberprzestępczość, zagrożenia płynące z zażywania dopalaczy;
3) Organizator debaty: Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
4) Termin i czas debaty: 28 wrzesień 2015 roku, godz. 10.00
5) Miejsce przeprowadzenia: I Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38
6) Goście specjalni (wymienić imiennie): Nie zaproszono gości specjalnych, w debacie uczestniczyli oprócz Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, insp. Pawła Golickiego, I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, mł. insp. Roman Pisarski, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego, kom. Tomasz Mimier i oficer prasowy, mł. asp. Monika Kołaska.
7) Uczestnicy (proszę wymienić instytucje oraz ogólną liczbę osób biorących udział w debacie): młodzież ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu pleszewskiego – 98 osób
8) Moderator debaty: nadkom. Anita Piechocka
9) Zgłoszone przez uczestników zagadnienia
- elektroniczne papierosy – czy szkodzą zdrowiu;
- dlaczego marihuana jest nielegalna, a alkohol i papierosy są legalne;
- nowe przepisy ruchu drogowego, które wejdą od stycznia 2016 roku;
- skład dopalaczy;
- zatrzymanie prawa jazdy w przypadku spowodowania wypadku drogowego;
- czy trzeba montować pasy bezpieczeństwa w pojazdach niewyposażonych w pasy;
- wysokość MKK za brak uprawnień do kierowania pojazdami;
- w jakich sytuacjach obywatel może użyć broni palnej.
10) Wnioski oraz inne ustalenia z debaty
Młodzież głównie interesowała się tematem nowych przepisów ruchu drogowego; obszarem zainteresowań były także kwestie dotyczące wysokości mandatów karnych za wykroczenia drogowe, a także sytuacje, w których obywatel może użyć broni palnej;
11) Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń
Młodzież już w trakcie debaty uzyskała odpowiedź na zadawane pytania.
12) Zastosowane formy komunikowania się ze społeczeństwem lokalnym przed i po debacie
- za pośrednictwem sekretariatów szkół
- za pośrednictwem Poczty Polskiej
W tym przypadku podane formy komunikowania się nie będą konieczne, gdyż młodzież uzyskała odpowiedzi już na debacie.
13) Osoby odpowiedzialne za organizację techniczną debaty
nadkom. Anita Piechocka
14) Raport podsumowujący wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród uczestników debaty (załączyć oryginał ankiety)
Podczas debaty rozdano 98 ankiet. Zebrano 98 ankiet. W większości o debacie uczestnicy dowiedzieli się z Internetu, a także z innego źródła.
Miejsce spotkania, warunki lokalowe i warunki techniczne ocenione zostały bardzo dobrze i dobrze. Nieliczne osoby oceniły te aspekty cyframi „1” i „2”.
Dobór tematyki i merytoryczne przygotowanie przedstawicieli Policji zostało ocenione dwiema najwyższymi notami. Poziom dyskusji, a także sposób jej moderowania uczestnicy ocenili bardzo dobrze i dobrze. Sposób podsumowania dyskusji przez organizatora również został oceniony dobrze i bardzo dobrze.
W większości ankietowani uznali, że liczba uczestników debaty była odpowiednia. Zdarzyły się jednak odpowiedzi, z których wynikało, że uczestników było za mało. Uczestnicy odpowiadali, że w debacie powinni wziąć udział przedstawiciele służby zdrowia, psycholog i osoba uzależniona od narkotyków i dopalaczy.
Większość uczestników czuje się po debacie lepiej poinformowanych o dyskutowanym zagadnieniu.
Większość osób odpowiedziało, że debata była potrzebna. Kilka osób odpowiedziało, że debata nie była potrzebna. W uwagach kilka osób odpowiedziało, że należy uświadamiać młodzież jak niebezpieczne może być zażywanie narkotyków i dopalaczy.
Większość uczestników stwierdziło, że debata pozwoli na rozwiązanie problemów będących tematem spotkania. Nieliczne osoby zaznaczyły odpowiedź C i D. Kilkadziesiąt osób stwierdziło, że trudno odnieść im się do tej kwestii.
38 osób zaznaczyło odpowiedź B, a 22 osoby odpowiedź A w kwestii wpływu debaty na postrzeganie Policji w środowisku. 16 osób odpowiedziało, że nie mają wpływu na wizerunek Policji.
W tematach jakie powinny być poruszane na następnych debatach uczestnicy wskazywali: prostytucja, pornografia, cyberprzestępczość, używki, przemoc w rodzinie, pobicia i przemoc w szkole, problem nielegalnych rzeczy i treści w internecie, stalking.
W dodatkowych opiniach jeden uczestnik zwrócił uwagę na fakt, że w przyszłości powinno być pokazanych więcej filmów z osobami, które są uzależnione od narkotyków i dopalaczy.
Wyniki ankiet w liczbach:
Pytanie nr 1:
a) 1,
b) 1,
c) 58,
d) 1,
e) 0,
f) 7,
g) 12,
h) 2,
i) 21.
Pytanie nr 2.1.
„1” - 1,
„2” - 4,
„3” - 3,
„4” - 13,
„5” - 68;
„0” - 7.
Pytanie nr 2.2.
„1” - 5,
„2” - 3,
„3” - 9,
„4” - 21,
„5” - 51,
„0” - 3.
Pytanie nr 2.3.
„1” - 1,
„2” - 3,
„3” - 16,
„4” - 34,
„5” - 42,
„0” - 2.
Pytanie nr 2.4.
„1” - 1,
„2” - 5,
„3” - 20,
„4” - 19,
„5” - 38,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.5.
„1” - 0,
„2” - 6,
„3” - 9,
„4” - 19,
„5” - 54,
„0” - 6.
Pytanie nr 2.6.
„1” - 1,
„2” - 3,
„3” - 15,
„4” - 30,
„5” - 32,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.7.
„1” - 0,
„2” - 1,
„3” - 16,
„4” - 38,
„5” - 39,
„0” - 5.
Pytanie nr 2.8.
„1” - 0,
„2” - 7,
„3” - 17,
„4” - 38,
„5” - 33,
„0” - 4.
Pytanie nr 2.9.
„1” - 9,
„2” - 7,
„3” - 12,
„4” - 19,
„5” - 36,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.10.
„1” - 3,
„2” - 2,
„3” - 8,
„4” - 37,
„5” - 30,
„0” - 7.
Pytanie nr 3:
a) 59,
b) 17,
c) 6,
d) 16.
Pytanie nr 5:
a) 18,
b) 45,
c) 10,
d) 5,
e) 24.
Pytanie nr 6:
a) 27,
b) 41,
c) 10,
d) 4,
e) 24.
Pytanie nr 7:
a) 10,
b) 45,
c) 7,
d) 2,
e) 34.
Pytanie nr 8:
a) 22;
b) 38,
c) 16,
d) 0,
e) 1,
f) 21.
Metryczka:
a) 8,
b) 77.
|